МЕДІЙНИЙ ВІДЕОФОРМАТ РИЛЗІВ В ІНСТАГРАМІ: ЖАНРОВІ ТА ПРАВОВІ АСПЕКТИ СТВОРЕННЯ

  • Олена Цапок Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
  • Світлана Коваль Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
Ключові слова: рилз, відеоформат, відеоконтент, експлейнер, соціальні мережі, правові норми, короткі відео.

Анотація

Статтю присвячено одному із сучасних медіатрендів у соціальних мережах – рилзам, тобто коротким вертикальним пояснювальним відео, створеним для інформування аудиторії, яка сприймає інформацію з мобільних пристроїв. Акцентовано на популярності такого формату надання інформації та його запотребуваності, підтвердженої наведеними в роботі даними різних соціологічних опитувань.
Попередньо проведений аналіз наукових джерел засвідчив брак досліджень про медійні рилзи. Схарактеризовано поодинокі праці науковців, здебільшого закордонних дослідників, у яких частково розкрито зазначений об’єкт. Виявлено, що значною мірою про рилзи писали практики, зокрема в галузі маркетингу.
У публікації визначено мету: аналіз жанрової специфіки рилз та характеристика правових норм їх створення. Сформульовано завдання: розкрити рилз як популярний медійний відеоформат в інстаграмі, його жанрові ознаки, відповідність юридичним нормам. Використано адекватні методи дослідження: аналізу, спостереження, опису, порівняльного аналізу, аналітико-синтетичного оброблення інформації, індукції, дедукції, узагальнення та систематизації.
У роботі акцентовано на активному використанні медіа, зокрема «BBC News Україна», в соціальних мережах нового жанру коротких вертикальних відео, тобто рилзів, які мають пояснювальний характер і гарно сприймаються аудиторією. Рилзам притаманний специфічний монтаж, обов’язковими їх складниками є прев’ю, інформаційні гачки на початку, динамічна розповідь на фоні швидкої зміни зображень, спону- кання аудиторії до коментування та переходу на сайт медіа. Важливу роль в їхній композиції відіграють титри та аудіосупровід.
Досліджені відео відповідають чинному міжнародному законодавству про свободу слова, зокрема ст. 10 Європейської конвенції з прав людини, та вітчизняним нормам законів «Про інформацію» та «Про медіа», підзаконним актам щодо обмеження поширення відомостей про війну. Під час використання аудіовізуального контенту з інших джерел у ВВС дотримуються авторського права.
Підсумовано, що рилзи – це специфічний за монтажем та композицією потужний інструмент медіа для інформування аудиторії в інстаграмі й пояснення складних питань, і він відповідає чинним юридичним стандартам. Акцентовано на перспективі подальших зіставних досліджень медійних рилзів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олена Цапок, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри журналістики, реклами та PR-технологій
Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького

Світлана Коваль, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

старший викладач кафедри журналістики, реклами та PR-технологій
Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького

Посилання

10 Tips for Shooting Instagram Reels (2023). Avaible at: https://internews.ua/opportunity/instagram-reels-2023 (accessed 7.04.2024).

Babenko, V. (2019). New forms of online video stories. Television and radio journalism, vol. 18, pp. 202–209.

Horodenko, L., Tsymbalenko, E. (2023). Multimedianess as a technology of genre diffusion within transformation of media industry. Scientific notes of Institute of Journalism, vol.1 (82), pp. 11–33. https://doi.org/10.17721/2522- 1272.2023.82.1

Order of the Commander-in-Chief of the Armed Forces of Ukraine No. 73 dated 03.03.2022 «On the organization of interaction between the Armed Forces of Ukraine, other components of the defense forces and representatives of the mass media during the legal regime of martial law». (2024). Avaible at: https://www.mil.gov.ua/content/files/nakaz73_zi_zminamu_2024.pdf (accessed 15.04.2024).

Joint statement of the Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine, the Ministry of Defense of Ukraine and media representatives. (2022). Avaible at: https://detector.media/community/article/198736/2022-04-27-spilna-zayava-ministerstva-kultury-ta-informatsiynoi-polityky-ukrainy-ministerstva-oborony-ukrainy-ta-predstavnykiv-zmi/ (accessed 15.04.2024).

Trends in content creation: what attracts the attention of the audience in 2024. (2024). Avaible at: https://cases.media/article/trendi-u-kreaciyi-kontentu-sho-privertaye-uvagu-auditoriyi-u-2024 (accessed 23.03.2024).

Ukrainian media, attitudes, and trust in 2023. USAID-Internews survey on media consumption. (2024). Avaible at : https://internews.in.ua/wp-content/uploads/2023/10/Ukrainski-media-stavlennia-ta-dovira-2023r.pdf (accessed 06.04.2024).

What the BBC is doing to strengthen transparency and trust in news on the Internet. Avaible at: https://www.bbc.com/ukrainian/institutional-50193015 (accessed 26.04.2024).

Aini, K., Soegiarto, A. (2022). Instagram Reels as A New Media in Disseminating Information. Proceeding The 2nd ICHELSS, Jakarta, August 24-25, pp. 137–150.

Digital 2024. Special Report. (2024). Avaible at: https://wearesocial.com/us/blog/2024/01/digital-2024/ (accessed 24.03.2024).

Kemp, S. (2024). Digital 2024: Ukraine. Avaible at: https://datareportal.com/reports/digital-2024-ukraine (accessed 05.04.2024).

Newman, N. (2024). Journalism, media, and technology trends and predictions, 2024. Avaible at: https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/journalism-media-and-technology-trends-and-predictions-2024 (accessed 03.04.2024).

Real Talk: Creative Playbook for Small Businesses. (2024). Avaible at: https://www.facebook.com/business/inspiration#playbook (accessed 10.04.2024).


Переглядів анотації: 161
Завантажень PDF: 50
Опубліковано
2024-06-30
Як цитувати
Цапок, О., & Коваль, С. (2024). МЕДІЙНИЙ ВІДЕОФОРМАТ РИЛЗІВ В ІНСТАГРАМІ: ЖАНРОВІ ТА ПРАВОВІ АСПЕКТИ СТВОРЕННЯ. Інтегровані комунікації, (1 (17), 92-100. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2024.1712
Розділ
Реклама та зв’язки з громадськістю