SMM-МЕНЕДЖЕР НА УКРАЇНСЬКОМУ КОМУНІКАЦІЙНОМУ РИНКУ В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ: РЕАЛІЇ, ВИКЛИКИ, ТЕНДЕНЦІЇ

  • Інга Погребняк Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
  • Діана Чепурнова Державний торговельно-економічний університет
Ключові слова: smm-менеджер, соціальні комунікації, російсько-українська війна, маркетинг, комунікаційний ринок, Україна, соціальні мережі.

Анотація

Здатність бізнесу бути гнучким і адаптуватися до реалій поточних умов дозволяє виживати в складні часи. За всіма комунікаціями від імені компанії чи установи стоїть комунікаційник або SMM-менеджер. З одного боку, це проста професія, яка не вимагає великих зусиль, а з іншого – ця посада, передбачає поєднання різносторонніх вмінь і навичок в одній особі. В представленому науковому дослідженні репрезентовані соціокомунікаційний і міждисциплінарний підходи. Використання таких загальнонаукових методів як індукція, дедукція, аналіз і синтез сприяло цілісному вивченню теми дослідження. За допомогою описового методу роз- крито предмет дослідження та окреслено основну проблематику. Проведене опитування демонструє невідпо- відність оплати праці SMM-менеджерів щодо очікуваних вимог з боку роботодавця. Наразі дисбаланс на українському комунікаційному ринку серед SMM-менеджерів існує на гендерному, віковому та регіональному рівнях. Результати дослідження показали, що керівники мають розумітися так само на алгоритмах та специфіці кожної соціальної мережі, важливості залучення до комунікації від імені бренду чи організації усіх працівників, а не лише SMM-менеджера.
Цифровізація економіки, виклики воєнного часу, завищені вимоги роботодавців до кандидатів усклад- нюють умови роботи SMM-менеджерів. Працівники мають поєднувати дуже різні вміння та навички, про- те не отримують відповідного рівня заробітної плати. Подальші наукові дослідження можуть стосувати- ся пошуку моделей удосконалення функцій та методів роботи SMM-менеджера як найманого працівника в організації чи установі з метою поліпшення ефективності діяльності такого працівника та встановлення гідної оплати праці.
Перспектива подальших досліджень полягає в пошуку супутніх проблем з комунікаціями в різних сферах інших регіонів України. Для покращення ефективності слід переглянути вимоги до кандидатів, оптимізувати їх відповідно до оплати праці, сформувати нові підходи до роботи SMM-менеджерів як найманих працівників.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Інга Погребняк, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

кандидат філологічних наук, доцент,
завідувач кафедри журналістики та нових медіа Факультету журналістики
Київського столичного університету
імені Бориса Грінченка

Діана Чепурнова, Державний торговельно-економічний університет

здобувачка кафедри маркетингу
Факультету торгівлі та маркетингу
Державного торговельно-економічного університету"

Посилання

Shkarpova, O. (2024). [Now let’s get serious about SMM. I’ll start by saying that I think it’s one of the most underrated and devalued]. Facebook. Avaible at: https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=7949225765093079&id=100000172025021&mibextid=WC7FNe&rdi-d=RJDWnV6axlQJPX3J (accessed 30.04.2024).

Yakubovska, N. (2023). Digital Communications in the Digitalization of Markets. Via Economica, (3), 120-125. Avaible at: https://doi.org/10.32782/2786-8559/2023-3-18 (accessed 30.04.2024).

Government portal. (2021). Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ekonomichnoi stratehii na period do 2030 roku [On the approval of the National Economic Strategy for the period until 2030]. (In Ukrainian). Avaible at: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-nacionalnoyi-eko-a179 (accessed 30.04.2024).

Kurban, O. (2014). Social networks as a tool in PR industry. Bulletin of the Book Chamber, (10), 45-47.

Vacancies by request «smm-manager». (2024). Work. ua is the #1 job search site in Ukraine. Avaible at: https://www.work.ua/jobs-smm-менеджер/?page=1 (accessed 30.04.2024).

Herasymenko, Ya. (2024, April 30). «Ukrposhta» responded with abuse to criticism over the sale of old cars: «Rotten shit was put up for auction.» hromadske.ua. Avaible at: https://hromadske.ua/suspilstvo/223222-ukrposhta-rizko-vidreahuvala-na-krytyku-cherez-prodaz-starykh-avto-vystavyly-na-auktsion-hnyle-hivno (accessed 30.04.2024).

Korneyev, M., Berezhniuk, I., Dzhyndzhoian, V., Kubakh, T., & Horb, K. (2022). Business marketing activities in Ukraine during wartime. Innovative Marketing, 18(3), 48–58. Avaible at: https://doi.org/10.21511/im.18(3).2022.05 (accessed 30.04.2024).


Переглядів анотації: 29
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2024-07-18
Як цитувати
Погребняк, І., & Чепурнова, Д. (2024). SMM-МЕНЕДЖЕР НА УКРАЇНСЬКОМУ КОМУНІКАЦІЙНОМУ РИНКУ В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ: РЕАЛІЇ, ВИКЛИКИ, ТЕНДЕНЦІЇ. Інтегровані комунікації, (1 (17), 86-91. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2024.1710
Розділ
Реклама та зв’язки з громадськістю