Продаж е-книг та аудіокниг в Україні

  • Віктор Ситник Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: цифрові книгарні, е-книги, цифрова дистрибуція, цифрові видання, книжкові сервіси

Анотація

У дослідженні розглянуто функціонування агрегаторів е-книг та аудіокниг на сучасному видавничому ринку України. Розвиток е-книги є ключовим для галузі в умовах, коли випуск друкованої суттєво ускладнений або подекуди неможливий через війну. Попередні дослідження М. Женченко вже висвітлили багато аспектів дистрибуції цифрових видань в Україні (2013, 2015, 2018), проте кількість суб’єктів значно зросла з того часу, що спонукає розглянути нових учасників ринку. Сервіси-агрегатори – основні постачальники е-книг від різних видавців. У дослідженні розглануто 23 таких сервіси, що функціонують станом на початок 2023 року, виявлено загальні тенденції в їх роботі, оглянуто платформи, які вони використовують. Метою дослідження є знаходження та аналіз даних про активних суб’єктів цифрової дистрибуції на видавничому ринку України, виявлення загальних тенденцій та принципів їхньої роботи. Для досягнення цієї мети були використані загальнонаукові методи дослідження, зокрема спостереження, синтез, аналіз та класифікація. Стаття надає дані про стан та динаміку ринку цифрових видань в Україні, його результати можуть стати джерелом інформації для майбутніх досліджень, а також сприяти поліпшенню користувацького досвіду під час придбання е-книг. Ринок цифрових видань в Україні поступово зростає. Кількість сервісів-агрегаторів та видавництв, які реалізовують е-книги, за останні кілька років істотно збільшилась, а їхні технічні можливості надають користувачам змогу отримувати доступ до контенту на різних пристроях офлайн та онлайн. В межах дослідження виявлено загальні тенденції та принципи функціонування сервісів-агрегаторів цифрових видань. Подальші дослідження суб’єктів розповсюдження е-книг та аудіокниг актуалізуватимуться з появою нових сервісів-агрегаторів цифрових видань, та цифрових видавничих проєктів України загалом, з розвитком методів доступу до цифрового контенту та оплати.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Віктор Ситник, Київський університет імені Бориса Грінченка

Аспірант Факультету журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Zhenchenko, M. (2013). Cy`frova dy`stry`buciya na kny`zhkovomu ry`nku Ukrayiny` [Digital distribution on the book market of Ukraine]. Visny`k Kny`zhkovoyi palaty`, vol. (10), pp. 3-5. Aviable at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkp_2013_10_2 (accessed: 10.05.2023).

Zhenchenko, M. (2015). Cy`frovi transformaciyi v sy`stemi kny`gorozpovsyudzhennya Ukrayiny` [Digital

transformations in the book distribution system of Ukraine]. Obriyi drukarstva, vol. (1), pp. 55-65. Aviable at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/obdr_2015_1_9 (accessed: 10.05.2023).

Zhenchenko, M. (2018). Cy`frovi transformaciyi vy`davny`choyi galuzi: monografiya [Digital transformations of the publishing industry: monograph (2nd ed., corr.)]. Ky`yiv: Zhnecz`.

Figol, N. (2018). Electronic publications of Ukraine. Frontiers of printing [Electronic publications of Ukraine], vol. (1), pp. 244–254. Aviable at: https://doi.org/10.20535/2522-1078.2018.1.132926 (accessed: 05/10/2023).

Teremko, V. (2011). Strategichni vy`probuvannya elektronnoyu kny`zhnistyu [Strategic tests of e-books]. Visny`k Kny`zhkovoyi palaty`, vol. (4), pp. 10-14. Aviable at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkp_2011_4_3 (accessed: 10.05.2023).

Shpak, V. (2022). Vy`davny`chy`j biznes: kny`ga redaktora: navchal`ny`j posibny`k [Publishing Business: The Editor’s Book: A Study Guide]. Ky`yiv: Ekspres-ob’yava.

Jakopec, T. (2015). E-book aggregators: new services in electronic publishing. Libellarium: Journal for the Research of Writing, Books and Cultural Heritage Institutions, vol. 8(1), p. 31. DOI: 10.15291/libellarium.v8i1.212

Polanka, S. (2013). Ebook Access: Business Models for Subscription Services. Online Searcher, vol. 37(2), pp. 65-67. Aviable at: https://corescholar.libraries.wright.edu/ul_pub/128 (accessed: 10.05.2023).

Statcounter (2023). Mobile Operating System Market Share in Ukraine. aviable at: https://gs.statcounter.com/os-marketshare/mobile/ukraine (accessed: 10.05.2023).

Shurenkova, A., Volosevych, I. (2020). Ukrainian Book Institute. Reading in the context of media consumption and life construction. Kyiv: Aviable at: https://ubi.org.ua/uk/activity/doslidzhennya/doslidzhennya-2020 (accessed: 10.05.2023).

Ukrainian Book Institute, Livres Canada Books. (2021). The Ukrainian Book Market: Prospects and Opportunities.

Ottawa, Canada. Aviable at: https://ubi.org.ua/uk/activity/doslidzhennya/doslidzhennya-2021 (accessed: 10.05.2023).


Переглядів анотації: 92
Завантажень PDF: 43
Опубліковано
2023-06-21
Як цитувати
Ситник, В. (2023). Продаж е-книг та аудіокниг в Україні. Інтегровані комунікації, (1 (15), 121-127. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2023.1516
Розділ
Видавнича справа та редагування