Професійна журналістика в часи соціальних мереж
Анотація
Стаття присвячена аналізу сучасного стану професійної журналістики в епоху розквіту соціальних мереж. Автор підкреслює, що контекст, у якому працює професійна журналістика, багато в чому змінився у ХХІ столітті. Ці зміни різноманітні й іноді суперечливі, але їх можна підсумувати як перехід від середовища масової інформації до середовища мережі. У статті описано чотири основні сценарії розвитку та співіснування соціальних мереж і професійної журналістики. Існує сценарій синтезу, додатковий сценарій, сценарій витіснення та сценарій заміни. Автор зазначив, що реалізація найімовірнішого сценарію залежить від багатьох факторів. Окремо наголошено на проблемах і сильних сторонах соціальних мереж. У статті представлено класичну схему журналістської роботи. Її основними компонентами є конкретний процес, продукт, платформа та аудиторія. Автор робить висновок, що професійна журналістика, безперечно, має майбутнє в епоху соціальних
мереж. Це майбутнє значною мірою залежить від того, наскільки журналістика та журналістська освіта зможуть адаптуватися до нового цифрового середовища. Головне, що потрібно – це журналістика, яка пропонує перспективу, готова співпрацювати з громадськістю та слухати її. Це було б чудовою відповіддю на тенденцію, згідно з якою соціальні медіа поступово захоплюють частину того, що раніше було сферою медіа, тобто стислих і швидких новин. Отже, професійна журналістика повинна спеціалізуватися розслідуваннях та більш якісних формах. За професійною журналістикою в епоху соціальних мереж майбутнє.
Завантаження
Посилання
Drok, N. (2017). Mastery of Journalism innovations. In Rupar, V. (ed) Themes and Critical Debates in Contemporary Journalism (pp. 105-124). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.
Kovach, B., & and Rosenstiel, T. (2021). The Elements of Journalism, Revised and updated 4th edition. New York: Crown.
Newman, N., Fletcher, R., Schulz, A., Andı, S., Robertson, C. T., Nielsen, R. K. (2022). Digital
News Report 2021. Oxford: Reuters Institute for the Study of Journalism.