Дослідження, які проводяться для прийняття рішень з мaркетингових комунікaцій

  • Тетяна Ужанська Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: маркетингові дослідження, маркетингові комунікації, рекламні дослідження, медіадослідження, оцінка економічної ефективності

Анотація

У статті окреслено специфіку досліджень, які проводяться для прийняття ефективних рішень у маркетингових комунікаціях. Названо види й напрями досліджень маркетингових комунікацій. Серед них, зокрема, пов’язані з вивченням ринку, тестуванням рекламного продукту, ідеї комунікативного повідомлення, оцінкою ефективності рекламної чи PR-кампанії, медіадослідження. Наголошено на тому, що для оцінки ефективності рекламної кампанії необхідно здійснювати пре- та посттестування. Оціночні дослідження можуть проводитися декілька разів в рамках рекламної компанії. Окресно переваги та недоліки претестування та посттестування реклами. Наведено орієнтовну структуру опитування для дослідження комунікацій. Авторка розглядає такі методи оцінки змісту рекламних повідомлень: пряма оцінка, методологія Gallup & Robinson, портфельний тест, рекламно-комунікаційний тест, лабораторний тест, поділений тест, broadcast research. Проаналізовано також дослідження купівельної реакції та інших методів комунікації. Доведена ефективність використання трекінгових досліджень та посттестування. У статті описані основні методи оцінки економічної ефективності маркетингових комунікацій. Виділено такі: метод оцінки збільшення обсягів продажів до і після проведення рекламної кампанії; аналітичний метод на основі кореляції витрат на рекламу й обсягу продажів; метод експерименту за допомогою пробних і контрольних ринків. Репрезентовано особливості медіадосліджень як одних з найважливіших. Саме вони дають змогу комплексно проаналізувати питання та вибрати найефективнішу стратегію. Визначено, що здійснення маркетингових досліджень є необхідною умовою для розвитку компанії на ринку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Тетяна Ужанська, Київський університет імені Бориса Грінченка
Cтарший викладач кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Факультету журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Sweetwood, A. (2019), Marketing analytics. How to support intuition with data, Nash Format, Kyiv, 152 p.

Ries, Al & Trout, Jack (2019), Marketing Warfare, Fabula, Kharkiv, 240 p.

Holmes, Chet (2019), The Ultimate Sales Machine,Fabula, Kharkiv, 288 p.

Cases Media (2021), «Marketing Tips for Small Business», available at: https://cases.media/article/5-porad-dlya-marketingu-malogo-biznesu (accessed 29 November 2022).

Termin (2021), «Marketing — what it is, how it works and why it is needed», available at: https://termin.in.ua/marketynh/ (accessed 29 November 2022).

About Marketing (2019), «Marketing research», available at: https://aboutmarketing.info/osnovy-marketynhu/marketynhove-doslidzhennya/ (accessed 29 November 2022).

Kolosok, A. M. (Ed.) (2019), Marketing research, PP «Polihrafiia», Lutsk, 70 p.


Переглядів анотації: 89
Завантажень PDF: 57
Опубліковано
2022-12-22
Як цитувати
Ужанська, Т. (2022). Дослідження, які проводяться для прийняття рішень з мaркетингових комунікaцій. Інтегровані комунікації, (2 (14), 38-47. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2022.2-14.7
Розділ
Реклама та зв’язки з громадськістю