Соціальна відповідальність медіа як ефективний результат «журналістики рішень»
Анотація
Актуальність дослідження полягає в тому, що журналістика рішень є необхідним інструментом надання інформації аудиторії, яка наголошує на вирішенні проблем, а не на самих проблемах, підвищуючи актуальність тексту, уточнюючи його мету та заохочуючи читачів до дій.
Мета статті – дослідження особливостей журналістики рішень як сучасного явища в журналістиці та аналіз необхідності впровадження соціальної відповідальності в медіа-структурах задля впровадження рішень на існуючі проблеми, а не лише їх опису.
У статті використані такі методи дослідження: за допомогою аналізу та синтезу було досліджено основні підходи до визначення понять «журналістика рішень»; за допомогою системного методу сформовано критерії визначення «журналістики рішень» та її відмінності від схожих за сутністю термінів; за допомогою компаративного методу проведено порівняльну характеристику залученості аудиторії до вирішення соціальних проблем до і після появи «журналістики рішень»; контент-аналіз дозволив дослідити вживаність термінів «проблема» та «рішення» серед суспільства в Інтернет-середовищі; за допомогою SWOT-аналізу досліджено особливості журналістики рішень; за допомогою методу когнітивного картування визначено причинно-наслідкові зв’язки щодо важливості створення соціальних проектів медіа-структурами.
Результати дослідження демонструють, що практики журналістики рішень стверджують, що такий підхід доповнює традиційну роль преси, надаючи громадянам більш повний погляд на проблеми. Більш того, за ініціативи Sparknews, міжнародної мережі журналістики рішень, що мають позитивний вплив, заснували день, присвячений журналістиці рішень - Impact Journalism Day. Також, медіа не лише трансформують свої тексти в формат журналістики рішень, а і самі створюють проекти, що сприяють вирішенню нинішніх проблем, зокрема, проект «100 жінок» від BBC, проект #MyFreedomDay від CNN, «1619 Project» від the NY Times, а також соціальний проект «Люди Ідей+.#забутипровік» від Групи компаній 1+1 media тощо.
Як висновок, можна стверджувати, що в сучасному світі необхідне переосмислення ролі медіа. Журналістика не може продовжувати висвітлювати лише проблеми, та пригнічувати самих читачів висвітленням викликів, що стоять перед людством. Важливо просувати «журналістику з доданою вартістю», яку в статті називаємо журналістикою рішень.
Завантаження
Посилання
Benesch, Susan (1998), The rise of solutions journalism, Columbia Journalism Review, vol. 36, issue 6.
Woodstock, Louise (2002), Public journalism's talking cure: An analysis of the movement's ‘problem’ and ‘solution’ narratives, available at: https://cutt.ly/9tLKDK9 (accessed 25 November 2019).
McIntyre, Karen Elizabeth (2015), Constructive journalism: The effects of positive emotions and solution information in news stories, available at: https://cutt.ly/ZtLKG5j (accessed 25 November 2019)
Karen McIntyre Lough, Kyser (2018), Journalists’ perceptions of solutions journalism and its place in the field, ISOJ Journal, vol. 8.1, pp. 33-52, available at: https://cutt.ly/qtLKKdt (accessed 20 November 2019)
McIntyre, Karen (2019), Solutions journalism: The effects of including solution information in news stories about social problems, Journalism Practice, no 13.1, pp. 16-34, available at: https://cutt.ly/ftLKZig (accessed 24 November 2019)
Wenzel, Andrea, Daniela Gerson, and Evelyn Moreno (2016), Engaging communities through solutions journalism, New York: Columbia Journalism School, available at: https://cutt.ly/wtLKCSv (accessed 20 November 2019)
Curry, Alexander L.; Hammonds, Keith H. (2014), The power of solutions journalism. Solutions Journalism Network, vol. 7, available at: https://cutt.ly/ntLKVMN (accessed 22 November 2019)
A New Model for News: Studying the Deep Structure of Young-Adult News Consumption (2008), The Associated Press and The Context-Based Research Group, available at: https://cutt.ly/3tLKNv9 (accessed 20 November 2019)
Google Trends (2019), available at: https://cutt.ly/ytLK1jh (accessed 25 November 2019)
Merritt, Davis "Buzz" (1998), Public Journalism and Public Life: Why Telling the Truth is Not Enough. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. pp. 4, available at: https://philpapers.org/rec/MERPJA (accessed 21 November 2019)
13 years of action for journalism that makes you act (2019), available at: http://www.reportersdespoirs.org/reporters-of-hope/ (accessed 22 November 2019)
Is Solutions Journalism the Solution? New media ventures are focusing on what’s going right in the world rather than what’s going wrong (2015), available at: https://cutt.ly/btLK04P (accessed 21 November 2019)
Clermont, Rose-Anne (2019), Solution-oriented journalism: a matter of balance, available at: https://cutt.ly/MtLK20M (accessed 20 November 2019)
Impact Journalism Day (2019), available at: https://cutt.ly/ttLK9M8
BBC 100 Women 2019: Who is on the list this year? (2019), available at: https://www.bbc.com/news/world-50042279 (accessed 25 November 2019)
A Day Against Slavery (2019), available at: https://edition.cnn.com/specials/world/myfreedomday (accessed 24 November 2019)
Gyarkye, Lovia (2019), How the 1619 Project Came Together, available at: https://cutt.ly/stLK8b1 (accessed 20 November 2019)
#Article19ForAll: DW social media project calls for voices in support of free expression (2018), available at: https://cutt.ly/ZtLK449 (accessed 21 November 2019)
1+1 Media Launches Social Project “People of Ideas+.#ForgetAboutAge”, (2019), available at: https://cutt.ly/DtLK75c (accessed 25 November 2019)