Сучасний самвидав, зін-видання як спосіб самовираження та комунікації

  • Надія Степанівна Подоляка Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Олександра Олександрівна Швачко Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: самвидав, видавнича справа, медіакомунікації, зін/фензін

Анотація

Метою статті є прагнення дослідити можливості сучасного самвидаву в Україні для подальших наукових досліджень на прикладі зін-видань. У статті використано такі методи дослідження: емпірико-теоретичні методи аналізу, синтезу, дедукції, а також опитування. Із теоретичних методів — опис та інтерпретація. Використання цих методів дало змогу дослідити функціонування такого виду комунікацій, довести, що нині індустрія самвидаву набуває поширення серед професійних письменників, а не лише аматорів. За результатами дослідження доведено, що сучасна культура самвидаву в Україні — малодосліджене явище. Досвід виготовлення та популяризації сучасних форм самвидаву досить новий. Український самвидав здебільшого публікується у соціальних мережах; наукових фахових обґрунтувань процесу розвитку самовидавничої книги у XXI ст. практично не зустрічаємо. З’ясовано, що третина опитаних пов’язує явище самвидаву тільки з історичним минулим країни, боротьбою українців за самоідентифікацію в часи існування СРСР. Меншість опитаних мають інформацію про конкурси і спеціалізовані сайти, що надають можливість авторам творчо проявити себе через самвидав. Сучасний самвидав успішно інтегрувався в нову культуру і сьогодні є часткою мистецтва та літератури.
Акцентовано увагу на новітніх формах самвидаву, зокрема на зін-виданнях. Cхарактеризовано платформи популяризації та спеціалізовані сайти, завдяки яким сучасні автори мають можливість представити свою творчість. Дослідження може стати підґрунтям для формулювання практичних рекомендацій щодо налагодження інформаційної взаємодії в тріаді «видавець/художник — новітні форми самвидаву — аудиторія», допоможе сформувати інформаційну базу для пізнання функціонування новітніх форм медіапродукту, а також виробити механізми організації й формування аудиторії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Надія Степанівна Подоляка, Київський університет імені Бориса Грінченка

Доцент кафедри видавничої справи Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат наук із соціальних комунікацій

Олександра Олександрівна Швачко, Київський університет імені Бориса Грінченка

Студентка Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

#Потенціали 2017: видавництво та сучасне мистецтво. URL: https://biggggidea.com/practices/publishing-contemp-art/

Обертас О. Український самвидав: літературна критика та публіцистика (1960-і — початок 1970-х років): моногр. К.: Смолоскип, 2010. 298 с.

Женченко М. Цифрові трансформації видавничої галузі: моногр. К.: Жнець, 2018. 436 с.

Кузьмук І.В. Самвидав як перспективний напрям для традиційного книговидання. Наукові записки Інституту журналістики. 2014. Т. 55. С. 106–110.

Видай сам: що таке зіни і як вони змінили світ. URL: https://bit.ua/2019/08/ziny/


Переглядів анотації: 259
Завантажень PDF: 168
Опубліковано
2020-06-26
Як цитувати
Подоляка, Н., & Швачко, О. (2020). Сучасний самвидав, зін-видання як спосіб самовираження та комунікації. Інтегровані комунікації, (9), 22-27. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2020.1.3
Розділ
Видавнича справа та редагування