Концепція удосконалення ЕНК із радіожурналістики для забезпечення якості навчання
Анотація
У дослідженні розкриваються концептуальні засади удосконалення змістового наповнення ЕНК із радіожурналістики для студентів бакалаврського освітнього рівня з урахуванням специфіки дистанційного навчання та вимог до фахової компетентності радіожурналістів. Розглянуто особливості переходу на практикоорієнтований підхід у навчанні. Для цього було проаналізовано специфіку актуального сертифікованого курсу та проведено опитування студентів, які опановували матеріал навчальної програми з його використанням. За даними анкетування було визначено кілька нових продуктивних напрямів підготовки практичних завдань, що дадуть змогу формувати й розвивати вміння та навички, необхідні радіожурналістові для успішної професійної діяльності. Студенти вважають, що уміння збирати й перевіряти інформацію, аналізувати документи й бази даних, а також технічні навички (монтування, верстка, обробка фото-, аудіо- та відеоматеріалів) є базовими складниками для журналістської компетентності.
Результати дослідження є важливими для підготовки підручника з радіожурналістики, що відображатиме принципи раціонального поєднання теорії з практикою, необхідні для активізації пізнавальної діяльності студентів, формування навичок роботи в сучасних медіа. Виокремлено важливі компоненти змісту навчання з радіожурналістики, а саме: слухання радіопередач і подкастів, аналіз їх жанрово-стильових особливостей, композиції; аналіз своїх і чужих текстів та обговорення їх визначених особливостей; розвиток навички розповідати історії, використовуючи доцільні виражальні засоби; формування уміння знаходити й подавати важливі для розкриття характеру героїв деталі; удосконалення навичок інтерв’ювання, відбору фактів при вивченні поточної інформаційної картини світу, джерел даних та написання інформаційних повідомлень.
Завантаження
Посилання
Воробйова О. Забезпечення якості електронного навчання в європейському просторі вищої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Т. 64. No 2. С. 245–252. DOI: 10.33407/itlt.v64i2.1951.
Воронкін О. Інформаційно-комунікаційні технології як ключовий фактор інноваційного розвитку вищої освіти: глобальний вимір. Інформаційні технології і засоби навчання. 2016. Т. 55. No 5. С. 12–30. DOI: 10.33407/itlt. v55i5.1472.
Журавська О.В. Робоча навчальна програма «Радіожурналістика». К.: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2019. 24 с. URL: http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26741/1/O_Zhuravska_RZh.pdf
Журналістська освіта в Україні: чи працює система? Друге дослідження якості журналістської освіти. Детектор медіа. 2018. 72 с. URL: https://cutt.ly/oeBBGBW
Ковальчук Г. Реалізація діяльнісного, особистісно та професійно орієнтованих підходів у викладанні соціально-економічних дисциплін з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Т. 61. No 5. С. 110–126. DOI: 10.33407/itlt.v61i5.1821.
Коростіль Л.А. Покоління Z: пошук способів педагогічної взаємодії. Народна освіта. 2018. Вип. 1 (34). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5229.
Локоть Т. Практичний аспект викладання інформаційної радіожурналістики. Магістеріум. 2006. Вип. 22. С. 8–11. URL: https://cutt.ly/By6XN0O.
Освітньо-професійна програма. 061.00.01 Журналістика. Першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. К., 2017. URL: https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/vstupnikam/ij/2019/opp_zhur_bak.pdf
Шаніна І. Організація освітнього процесу з використанням електронних навчально-методичних комплексів для підготовки фахівців з комп’ютерних технологій. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Т. 58. No 2. С. 12–30. DOI: 10.33407/itlt.v58i2.1568.