Медіазнавчі студії в науковому та освітньому дискурсах: у пошуках дослідницького об’єкта
Анотація
У 2019 р. Інститут журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка розпочав роботу над новою дослідницькою темою «Медіазнавчі студії в науковому та освітньому дискурсах» (2019–2024 рр.), актуальність якої зумовлена: 1) потребою формування в українському науковому дискурсі нового напряму — медіазнавства, що перебуває в процесі пошуку свого дослідницького об’єкта, окреслення меж галузі, формулювання теоретичних положень, визначення практичних сфер застосування, утвердження власної метамови та методології; 2) необхідністю поєднання в освітньому процесі теорії медіазнавства й медійної практики; 3) загальною тенденцією до здійснення міждисциплінарних і міжгалузевих комплексних досліджень; 4) відсутністю в українському науковому дискурсі не лише спеціальних праць, присвячених становленню медіазнавства як однієї з наймолодших галузей науки, а й узагальнювальних теоретичних розвідок із типології медіазнавчих дисциплін, які у викладацькій практиці вже не один рік поспіль заявляють про себе, що дає підстави для формування типологічного медіазнавства. Свідченням цього є, наприклад, такий перелік навчальних дисциплін в Інституті журналістики: «Медіакультура», «Медіаосвіта», «Медіаполітика», «Медіаправо», «Медіапсихологія», «Медіаменеджмент та медіамаркетинг», «Медіаекономіка», «Медіапланування», «Медіаконсалтинг», «Медіаполітика та інформаційна безпека», «Медіаправо та захист інтелектуальної власності», «Медіапланування та медіапрогнозування», «Медіарилейшинз» та ін. (інформація станом на грудень 2019 р.).