Архетип у медіатексті: просторові образи

  • Олена Росінська Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: архетип, географічний міф, концепт

Анотація

У статті досліджуються архетипні просторові образи, що становлять основу ментальних полів, відображених в українському інформаційному просторі. Представлений матеріал є частиною комплексного дослідження специфіки просторових образів у текстовому комунікуванні, зокрема художньому та медійному. На думку автора, певні просторові концепти як основа ментального поля споживача інформації позначаються на його інтерпретації цієї інформації та створюють можливість для різноманітних інформаційних маніпуляцій. У контексті українського інформаційного простору спостерігається чітке протиставлення «схід» – «захід» у сенсі визначення позитивного й негативного, ціннісного, а також закріплення певних географічних міфів, що сприймаються як аксіома й не стають предметом осмислення та переоцінки у зміненій реальності не тільки для пересічних споживачів інформації, але й для авторів медіатекстів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олена Росінська, Київський університет імені Бориса Грінченка

канд. філол. наук, доцент, Інститут журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Bilokobyl’s’kyy o . The Hostages of Mythological Mind or Why the Coflict in the East Became Possible / О. Bilokobyl’s’kyy, available at: https://uisgda.com/ua/zaruchniki_mfologchnogo_rozumu_abo_chomu_shdnoukranskij_konflkt_stav_mozhlivim.html (accessed: 21 .08 .2016).

Vakarchuk S . Today It May Not Be the Concepts «friendly» and «foreign» According to origin, Language or Pass-port / S .Vakarchuk // Ukrayins’ka pravda . – Reference: http://www.pravda.com.ua/columns/2016/05/27/7109968/27 .05 .2016 (accessed: 21 .08 .2016).

Losyev I . The Galician Myth of Russian Consciousness / I . Losyev . – Reference: http://www.ukrcenter.com (accessed: 21 .08 .2016).

Lotman Ju . Literature and myths / Ju .Lotman, Z .Minc, E . Meletinskij // Lotman Ju . Mify narodov mira .Jenciklopedija . – T . 2 . – M ., 1992 . – 540 s.

Meletinskij E . About literary archetypes / E .Meletinskij . – M ., 1994 . – 380 s.

Motyl’ o . Die for Donbass? / o .Motyl’ // Ukrayins’ka pravda . – Reference: http://www.pravda.com.ua/columns/2016/05/23/7109344/23.05.2016 (accessed: 21 .08 .2016).

News of Ukraine, available at: http://from-ua.com/news/177124-andruhovich-donbass-i-krim-nado-otdat-rossii.html (accessed: 21 .08 .2016).

Pendykova y . Archetypes and Symbol in Adverti-sing / y . Pendykova, L . Rakytyna . – M ., 2008 . – 236 s.

Storchak V . Archetypes and Mentality in the Context of Religious Studies : Dys . ... kand . . fylos .nauk . – M ., 1997 . – 20 s.

Tkachenko o . Ukraine on the Mental Map of the Eastern Europe: Search for Identity / O. Tkachenko // Visnyk L’vivs’koho universytetu . 2011 . – Vyp . 35 . – S . 277–287 . – Reference: http://journ.lnu.edu.ua/publications/visnyk35/Visnyk35_P3_09_Tkachenko.pdf (accessed: 21 .08 .2016).


Переглядів анотації: 176
Завантажень PDF: 292
Опубліковано
2016-12-22
Як цитувати
Росінська, О. (2016). Архетип у медіатексті: просторові образи. Інтегровані комунікації, (2), 86-90. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2016.2.14
Розділ
Теорія і практика журналістики